Periòdic de la classe de 2ESOB

Periòdic de la classe de 2ESOB

dimecres, 15 d’abril del 2015

ENTREVISTEM ENCARNA , PROFESSORA DE MATEMÀTIQUES


                    Per Raquel Aparisi Asensi,Aitana Alaman Millán, Sara Simó Villanueva, Ana Romero Sevilla i Itziar Quiroga Broseta

" De xicoteta anava prou despistada amb les matemàtiques"


+Entrevistadores:Hola!
- Encarna:Hola!
+Anem a fer-te una entrevista per a la revista SABem, que és una publicació digital que estem fent en classe de valencià. T'hem escollit a tu perquè sabem que portes el tema de l'olimpíada matemática a l'institut i ens agradaria que ens informares.
-Les olimpíades matemàtiques són un concurs que es fa a nivell de tota Espanya fins i tot a Europa. És també un referent també a Amèrica i Sudamerica i es fa com a element motivador pensant en les matemàtiques que, a més d'estar en la aula, també estan fora de l'aula . També serveix d'element per conèixer noves persones d'altres centres, d'altres llocs, d'altres llocs ... És un element important, cultural, molt valorat també aqui a València per les universitats de la politecnica i per la universitat de València i el que es pretén doncs és justament a través de la resolució de problemes utilitzar les matemàtiques per a la fi més important del que es busca, com una competència. Una persona que entén i que sap utilitzar les matemàtiques en el seu treball, resulta ser una persona molt competent i molt valorada en la societat.

+¿San Antonio ha guanyat alguna vegada les olimpíades matemàtiques o quedar segon o tercer?
-A veure com t'he dit, San Antonio, des que he estat aquí, sempre ha tingut un alumne que ha passat a les fases importants.

+Per què vas triar matemàtiques?
-Per què vaig escollir matemàtiques? Sobretot perquè m'agrada trobar els números, necessito saber el nombre quan vaig amb una condició que nombre és.

+¿Se't donaven bé les matemàtiques de petita?
No, hi va haver una época que no em va sortir gens bé , estava molt despistada i no em sortien bé però és una cosa que al final t'acaba agradant doncs ho fas molt a gust, el descobreixes, t'agrada ... i aqui és com tot un 99de treball i 1% de genialitat

+I la universitat, el primer any com et sentistes?
-A la facultat al principi anava una mica despistada però com resulta que de seguida vaig poder portar cotxe doncs de seguida molts companys es van fer amics perquè els podia portar, portar-los ... llavors estava bé. S'aprèn molt les matemàtiques al bar la veritat jugant al poker, a les cartes o als daus.

+Alguna vegada t'has enfadat amb un professor de matemàtiques?
-És clar. Al professor Don Jose Maria el tinc aquí; era una persona molt seriosa i alhora molt regurosa. Recordo una vegada que em va treure a la pissarra per fer un problema que ningú a la classe sabia fer, era intentar esbrinar quant mesurava l'angle interior d'un pentàgon regular i ningú ho sabia fer i vaig haver de fer-ho en esses moment i es va acudir agafar 360º dividir entre 5.

+¿Com et sents en aquest institut?
-Molt a gust per això estic aqui repetint, la meva plaça aquesta Chelva llavors al principi va haver un any que vaig venir i l'any següent vaig anar a Chelva i ja porto quatre anys consecutius aqui i aqui em trobo molt a gust amb molts de vosaltres, és clar sou els meus nois i noies...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada